tirsdag

I disse tragiske dager.....

Denne bloggen er i utgangspunktet kun en blogg som skal omhandle norsk fotball, samt oddsanalyser, men jeg føler ett sterkt behov for å sende ut min medfølelse og mine tanker rundt den tragiske situasjonen som har oppstått her i norge :

Jeg Ønsker å benytte denne anledningen til å utrykke min store sympati, og min støtte til alle pårørende, berørte og pregede personer i hele norge etter at vi nå har opplevd en ufattelig, trist,skremmende, utrolig, sjokkerende og meningsløs Terrorhandling i vårt eget lille fredelige land norge. Hele denne situasjonen oppleves som utrolig og sjokkerende stor tragedie. Vi sliter alle med å ta dette innover oss, og bearbeide både følelser, tanker og inntrykk. Dette er en umenneskelig handling og er derfor ikke lett for oss å behandle. For meg så har hele helgen vært en stor trist og meget ubehagelig tid, der jeg har hatt store vansker med å faktisk innse, forstå og ta stilling til hva som egentlig har skjedd, og som er i ferd med å skje. mange vonde opplevelser har blitt fordelt utover landet denne helgen, og vi er alle berørte. Det gleder meg midlertid stort å se at vi nå har mobilisert stort i alle byer, tettsteder og bygder og markerer vår avsky mot denne type handlinger gjennom fakkeltog, demonstrasjoner, markeringer og ord. Dette viser at vi som nasjon og land ikke aksepterer eller har noen som helst forståelse for denne type handlinger, som er totalt umenneskelige, unødvendige og sjokkerende. Vi har alle en trist, tom, uggen følelse i oss i disse dager, med masse spørsmål, sorg, frustrasjon og ekle og vonde tanker i oss, dette vil ta tid å bearbeide for oss alle. Trøsten er midlertid at vi nå står sammen, vi har samlet folket og er enige om at vi alle ønsker ett samfunn uten vold, terror og diskriminering.
jeg er i disse dager en stolt nordmann som ser at nordmenn er engasjerte, empatiske og virkelig støtter opp mot ofrene, pårørende, og samfunnet. Jeg berømmer politistyrker,helsepersonell, frivillige, politikere og andre for en fantastisk og god innsats i de siste dagene. Det er nå vi som nasjon, og land viser vår styrke og vår kapasitet! Vi står samlet som nasjon og viser vår forakt og avsky mot terror,vold og den type handlinger. Oppfordrer dere alle til å fortsette kampen mot vold, terror, diskriminering og stygge handlinger. Vi vil ha ett samfunn uten frykt, vold, terror,diskriminering og mobbing. Dette er vårt alles ansvar, og vi må kjempe videre. Vi skal kjempe for tryggheten vår, og det samlet!


Avslutter med å sende mine dypeste kondolanser, og medfølelse til alle ofre, pårørende og berørte i denne ufattelige tragedien. Vi Tenker på dere!

Kondolerer så mye, og sender tanker og min støtte til dere alle!

Hilsen fra
Chris Joakim Rørset

6 kommentarer:

  1. meget flott skrevet!

    SvarSlett
  2. du setter virkelig de rette ordene på dette. Tusen takk!

    SvarSlett
  3. bra. Takk så mye!

    SvarSlett
  4. Kunne ikke vært mere enig med deg Chris

    SvarSlett
  5. godt formulert og riktig, du viser bra holdninger når du skriver på den måten:)

    SvarSlett
  6. Flott skrevet,gjennomført!

    SvarSlett