mandag

Er det rart det blir krig i verden...

Jeg sitter her i tradisjon tro å restituerer med å lese over nyhetsbildet og kan ikke unngå å kommentere denne latterlige saken Rundt det Russiske fotball laget Rubin kazan.
Saken dreier seg altså om en hevnaksjon rettet mot tv2 og norsk fotball på bakgrunn av at "analysemannen" tilknyttet laget ikke fikk ta opp plass ved siden av tv2 teamet under treningskampen mot Strømsgodset på la manga. resultatet av dette ble da at treneren til Rubin reagerte med å forsøke nekte tv2 å filme under kampen, og påfølgende avbryte kampen om ikke tv kameraene ble slått av. Nå har de altså videreført dette til å nekte tv2 å filme treningskampen mot start som finner sted på la manga i dag. Kanskje ett fokus på lag uttak, formasjon, taktikk, strategi, innbytter, progresjoner,trening, utvikling,treningsøvelser,formasjonsterping, avslutningstrening og spillemønster burde vært elementene man skal holde fokus på under en treningsleir i det sydligere strøk? - Er dette en avsporing,markeringsbehov, hersketeknikk eller prinsippsak?

Dette oppleves for meg som totalt ubegripelig og så prinsipielt dumt det omtrent kan strekke seg til. dette er en prinsipp markering fra russernes side som overgår hele min sunne fornuft. jeg er usikker på motivet bak, men at det ikke har grobunn i den fornuftige oppfatning er vel ikke å overdrive.
greit nok, Tv2 kunne for all delt litt av kaken de også, men reaskjonen rubin her viser har ikke bunn i realitetene eller noe som helst rundt rasjonell tankegang å gjøre. Dette fresmtår som ett markeringsbehov som endelig fikk bein å gå på.

Jeg avslutter med å referere til ordtaket " er det rart det er krig i verden", noe mere passende kan man ikke finne, for dette er tåpelig, usportslig og som nevnt av andre barnslig oppførsel av det russiske fotball laget.
jeg understreker at jeg ikke kjenner til alle fakta i saken, og at jeg på ingen måte legger all min støtte mot tv2, men sånn som denne saken fremstilles så er min umiddelbare reaksjon som nevnt ovenfor.

- Chris

2 kommentarer:

  1. Niet Niet!!! Ikkje film oss, for all del. Ellers so vil vi ikkje spele kamp. E heilt skandale slik d blir fremstått. At disse merkelige russerne ikkje vil bli filma. Ka i alle dager slags motiv he dei for å ta den liksom? Nei, ej syns d e heilt på trynet. Men no veit heller ikkje ej ka slags bakgrunn denne historia er. Men slik den fremstår, so virka d bere rart. Russarane he vel ikkje atomvåpen? Slik at vi veit d om vi skulle finne på å filme dei...

    SvarSlett