torsdag

Brann sparker beina på seg selv igjen?

Onsdag denne uken leste jeg om en sak i samtlige medier tilgjengelig. Dette gikk ut på hvorvidt brann spillerne hadde tillit til Steinar Nilsen og en evaluering av Måten han fremstår og presterer som Trener For Sk Brann. La meg først understreke at dette er en prosess alle klubber gjør etter hver sesongslutt,på lik linje med en bedrift som evaluerer resultater og interne spilleregler ved årslutt. Dette er en helt normal prosedyre som er ment å bygge resultater i tillegg til å forebygge videre struktur og samhandling. Men det som gjør denne med brann så utrolig spesielt er vinklingen saken får i media. Tv2 blant andre klarer å legge denne saken frem som at dette kun er noe som skjer i bergen, og at de har tatt en evaluering av treneren, som om ikke alle klubber som tar seg selv på alvor gjør det. jeg sitter igjen med en følelse av at brann har sparket bein på seg selv i denne saken, med ett tett samarbeid med den andre stoltheten i bergen, nemlig tv2. vel , Nå har jeg allerede uttalt at jeg føler brann har gått i veien for seg selv, la meg forklare dere hva jeg legger i det. Det er allmenkjent at Brann er en Klubb som du enten hater eller elsker, med lag som vålerenga, brann og Rosenborg finnes det ikke mellomdistanser. det er enten eller. jeg nevner ikke ordtaket svart/hvitt i frykt for å appelere til rosenborg. Det jeg her snart kommer til er at Sk brann er en klubb med mye engasjement, tilhørlighet, oppstyr og fokus. Da retter jeg følgende salve til ledelse og spillere i brann, Hva oppnår dere egentlig med å lekke ut til tv2 at det har blitt foretatt en intern evaluering og at det ikke har fungert,og at det er misnøye rettet mot treneren ? Tror dere at dette fører til at samarbeidet med nilsen blir tettere og at dette kommer til å utvikle seg i positiv retning, og at progresjonen i arbeidet blir foret med vitaminer og motivasjon?eller tror dere at dette fører til en større entusiasme på store stå? Jeg har særdeles vanskelig for å tro at det er tilfelle, derimot tror jeg at sånne saker som lekker ut bare skader omdømmet,ryktet og statusen til klubben. Hele totalbildet Av sportsklubben brann blir betydelig skadet av sånne riper i lakken. Jeg er redd for å si det, men jeg tror dette i det lengre løp kan føre til at Nilsen enten må eller frivillig velger å ta hatten å gå. For alle vet at når sånne ting begynner å mure i gangene i bergen så er det ett varsel på at en endring er underveis og at noe blir snudd opp ned innen ett kort tidsperspektiv. Så jeg vet ikke gutter, om det er det dere vil oppnå. så vel, det kan fungere... men for meg blir dette en holdning man ikke skal være bekjent av, interne saker tar man internt. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å holde tv2 unna brann, det er naturlig, men å sitte i garderoben i haukelandshallen å spøke med gutta i tv2 før en håndball kamp brann vs tv2 finner jeg lite profesjonelt fra begge vinkler.. Man skal klare å opprettholde en viss troverdighet selv om man jobber i samme by.
Men brann har jo blitt en stor merkevare på grunnlag av nettopp tv2 så man kan vel si at ett gi og ta forhold fungerer gunstig. Jeg skal ikke henge meg nevneverdig opp i det sportslige rundt evalueringen, men kan ikke unngå å kommentere ett par vesentlige ting. Brann ledelsen må ikke glemme at de fullstendig på egenhånd har ansatt Nilsen. Bruun hansen kjørte såvidt jeg vet personlig i sin private bil å hentet nilsen på flesland, så han visste med andre ord godt hva han holdt på med, og jeg stoler på at total vurderingern var grundig nok. jeg håper derfor at de som var så ivig på å ansette denne mannen stiller seg bak han og står for sine vurderinger og valg. om det nå skulle vise seg at ledelsen i brann ikke har ryggrad til å stå i mot ett press fra supportere og spillere nå så mister jeg den respekten som er igjen. En ledelse skal Lede, ikke bli ledet. Om nilsen var riktig mann i fjor, så må han være også det i år. stallen er den samme, byen er den samme, og stadion står fortsatt. den beslutningen må ledelsen stå for også i motgang.
jeg vil ellers ikke uttale meg mere rundt brann eller nilsen. det sportslige må de ta internt. Dette var en sak som kom ut i media i går og da har vi alle en rett til å ha en mening vedrørende denne saken.
jeg kommenterer bare det som lekker ut i media på denne bloggen, så jeg er på god grunn i henhold til å gå ut med informasjon som enten er ubegrunnet eller som ikke holder vann.

men nok en gang så fikk jeg servert En brann sak på sølvfat av Tv2.

- Siste ord er ikke sagt i denne saken og jeg tror brann står foran store omveltninger og forandringer de neste månedene. en prosess er i ferd med å settes inn aktivt, og da får dere som støtter laget håpe at denne prossesen fører til noe positiv, jeg er neimen ikke så overbevisst om det. skuten er tilsynelatende på gyngende grunn, spørsmålet er om det kommer nok nedbør i bergen til å sette skuten til sjøs igjen? - Vel, de neste månedene vil vise, og jeg kan forsikre dere om at tv2 får med seg hver minste Bevegelse denne brann skuten foretar seg! Men en ting kan jeg i skrivende stund slå fast og det er at ingen ting ville sjokkere meg rundt dette. Dette sirkuset i bergen vil ingen ende ta og har nettopp startet......

- Chris

2 kommentarer:

  1. er enig med deg i atbrann legger opp til dette selv, du treffer bra på argumentene dine...men hvor blir det av de gode oddstipsene?

    SvarSlett
  2. Hehe,Folk fra alle steder med unntak av bergen sier det samme som deg der ja:) Men på en annen side , hva hadde norge vært uten bergen? vi trenger de også på en måte....

    Oddstipsene legges ut med gjevnlige mellomrom når tiden strekker til.

    SvarSlett