tirsdag

Mange lag har vist positive tendenser så langt

starten på Tippeligaen 2009 har vært en merkelig og noe surrealistisk opplevelse for mange. La oss se litt på tingenes tilstand... I toppen befinner Rosenborg, Molde , Tromsø, Odd grenland seg. Dette er altså spilt 4 runder, og det er i utgangspunktet for tidlig til å kunne se og peke på noen sammenheng, utvikling ,kontur og stabilitet i lagene. i bunnen befinner lag som Brann, Lillestrøm, Vålerenga.Strømsgodset seg. Det oppleves litt rart å måtte skrive navn som Lillestrøm og Brann i denne enden av tabellen. Helt ærlig så hadde jeg en knapp på Lillestrøm som en aktuell medaljekandidat i år, men tatt prestasjonene hittil i betrakning er jeg redd for at jeg bommer der... Brann hadde jeg ikke all verdens forventninger til, det samme når det gjelder Vålerenga.....
Hvisst vi nå retter blikket mot Toppen av denne tabellenser vi at Lag som molde og odd grenland har etablert seg med en rekke gode kamper og prestasjoner. det jeg har observert er at Odd grenland er ett offensivt lag med en meget offensiv lagstruktur og filosofi. dem har etter min mening ett av tippeligaens beste dødball lag.. de produserer sjanser i fleng hver eneste kamp og har vist en stor effektivitet i sine første kamper.De har og individualistene som kan avgjøre, nevner da fyrtårnet og oppspillspunktet peter kovacks som er en meget vrien spiller å møte i kamp, da spesielt i dueller. Han har en enorm duellstyrke og en stor kapasitet der. Odd grenland sitt offensiv angreps spill har overassket meg noe.

Molde har Ett av tippeligaen beste lag for øyeblikket.laget viser en meget god aggresivitet, ett bra samspill , en god moral, en bra struktur og en rollefordeling og tydelightet som har gitt seg utslag i gode prestasjoner og resultater. Jonevret har innført tydelighet og Disiplin inn i laget. Molde kan absolutt bli en utforder i år. Vi fra molde har dog møtt "dårlige" lag i starten, men det er ett nytt og positivt preg over årets molde lag. selvtilliten og troen på laget og egne ferdigheter har for fullt etablert seg i spillergruppen...De individuelle ferdighetene til spillere ser ut til å være bedre enn på lenge. teknikken og tempoet i årets molde lag syner å holde ett bra nivå. dette til tross, så må det sies at dette helt
klart har vært en noe uventet start for Oss fra molde by i år ja !

Det må også sies her At Heltene fra Kristiansand Har imponert meg voldsomt i STARTen ! Start har prestert godt og levert gode kamper nå.. jeg ser ikke bort i fra at også det laget kan etablere seg i toppen...

Sist , men ikke minst så må Rekdal og Aalesund nevnes her. Det laget har imponert mange i sine åpningskamper . de har fått med seg meget gode og viktige resultater. De har og vist en stor fremgang i sitt eget spill. Jeg ser ikke bort i fra at Rekdal er mannen som kan føre ett displinert og godt trent ålesund lag til toppen av Norsk Tippeliga 2009. Den Mannen der har gjort lignende før, Så det kan ikke utelukkes....men veien er lang og sesongen er enda lengre.

Molde , Odd Grenland, Aalesund og Start har Imponert i starten og kan stå for overaskelsene i år, jeg føler meg sikker på at hvertall ett av disse nevnte lagene blir å finne helt i toppen ved sesongslutt.Alle disse fire lagene har spilt godt og levert varene til de grader i innledningen. Det gjennstår å se:)

Det Blir også spennende å se utviklingen til Lillestrøm ,Brann ,Vålerenga, Stabæk som har åpnet litt under forventet Nivå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar